Betygsystem?!

Ärade vänner!
Jag har klurat lite och kommit underfund med att ett betygsystem för alla filmer jag lägger upp i filmtipset kanske kunde vara på sin plats, ett betygsystem där man snabbt och enkelt kan se hur pass välarbetetad storyn är, hur snygg filmen är, om slutet totaldödar filmer (som tyvärr nyare filmer har en tendens att göra) osv osv. Jag hade väl tänkt mig nått liknande;

Story;
(Denna kategori talar ju för sig själv! Är storyn bra? Håller den? Eller äre bara skit)

Atmosfär;
(Har filmen den rätta atmosfären för att få tittaren att leva sig i den? Hur påverkar filmens omgivningar känslan du får av filmen?)

Effekter;
(Hur snygg är filmen, och hur snygga är alla special effekter?)

Fart;
(Går filmen i snigelfart och du tappar intresset, eller äre fullt ös medvetslös från början till start?)

Slut;
(Slutet är jävligt viktigt på många filmer, så det borde faktiskt få en egen kategori!)

Totalt;
(Snabbt ihopräkning av ovanstående kategorier.. Måste jobba ut nått bra sätt att få ut filmens totala poäng)

Nu är detta bara ett test som kan gå helt åt helvete, men ha förhoppningsvis så går det vägen och det blir lättare för er läsare att se om filmen är någonting för er eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0