FIlmtips 15 Dec

The Shining (1980)

Jag måste erkänna att Stanly Kubricks version av The Shining är den bästa film jag någonsin sett och förmodligen någonsin kommer att se. Man tycker att med så många bra filmer som det faktiskt finns så borde valet om vilket film som verkligen är BÄST vara mycket svårt, men för mig äre självklart! Vi får följa Jack Torrance och hans familj under en lång och isolerad vinter i Overlook hotel, ett ensligt beläget hotell högt uppe i bergen, där Jack fått jobb som vakmästare under den hårda vintern. Många spökhistorier finns att berätta om det gamla hotellet och någonting finns verkligen i dom gamla rummen, någonting som snart upptäcker att Jacks svaga psyke är något som mycket lätt går att ta kontroll över. Isolerade i bergen utan chans för flykt, växer rädslan hos Jacks fru och lille son i samma tempo som Jacks instabilitet...

Story: 10
Snäppet kallare och råare än boken, och det tackar vi för

Atmosfär: 9
Klockren är allt jag kan säga!

Effekter: 9
Snygg och kuslig som fan

Fart:9
Samtidigt som Jack Nicholson är som gjorde för rollen som Jack, så tycker jag nog endå att hans "galenskap" och svaga psyke lyser igenom lite för mycket genom hela filmen, men det höjer ju helt klart spänningen.

Slut: 8
Det skiljer sig väldigt mycket från boken, men det är nog rätt skönt

Totalt: 10
Filmen har allt, och jag menar verkligen ALLT




Botched (2007)

Botched är en sjukt rolig film om en stöld som går pipan. Filmens huvudroll heter Hugo och jobbar åt maffian, när han en dag misslyckas med en diamantstöld får han en chans till. Uppdraget blir att tillsammans med två stycken medhjälpare stjäla ett antikt guldkors, ett guldkors som förvaras i en takvåning i moskva. Stölden blir lyckad, med det enda undantaget att en av Hugos medarbetare skjuter ihjäl en kvinna i takvåningen. På väg ner till säkerheten fylls deras hiss snart av passagerare, som tas som gisslan när hissen plötsligt stannar på en tom våning. Situationen blir snart omvänd och Hugo och hans medarbetare sitter snart själva som gisslan. När det kommer fram att någon finns på deras våning utbryter panik i den lilla gruppen och blodbadet är ett faktum...

Story: 6
Sådär härligt halvkass som en rysar-komdei ska vara. Love it!

Atmosfär:
Svårt att sätta en atmosfär på en komedi

Effekter: 8
That´s gotta hurt

Fart: 8
Jag gapade av skratt väldigt ofta, fast min humor är rätt kass faktiskt

Slut: 6
Ett normalt slut på en film

Totalt: 8
A must see!


Kommentarer
Postat av: roxy

nemen vet du vad herr kriis. nu kräver vi alla lite uppdatering :>

2009-01-08 @ 14:44:18
URL: http://legoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0