Filmtips 3 Dec

Rabid (1977)

Now here´s a movie... Efter en svår motorcykel olycka utsätts Rose för experimentell plastik kirurgi och ligger i koma. När hon vaknar känner hon en enorm blodlust hon inte kan hindra. Hennes offer utvecklar snabbt aggressivitet mot andra, galenskap och samma blodlust Rose själv känner. Ingen tycks gå säker när det visar sig att ingen medicin eller ingen vaccin hjälper eller skyddar mot denna nya form av mänsklig rabies, och det sprider sig fort genom staden.
Mera handling behövs inte i en toppen film, och någon mera beskrivning av handlingen från min sida känns också överskattad.





Mirrors (2008)

Många av er kanske såg den när den gick på bio för några månader sedan, och många av er som såg den kanske delar samma uppfattning som jag; Rätt skön film, som tyvärr som många andra nya rysare börjar flippa ur lite mot slutet?! Men halvkassa och överdrivna slut är ju något man har börjat vänja sig vid vid det här laget, så jag väljer att tips er om denna film iallafall. Ben är en förredetta polis som tar jobbs om nattvakt på ett nerbränt köpcenter. Han märker snabbt att allt inte står rätt till i alla speglar som finns på det nya jobbet. När han sedan får reda på att hans företrädare drevs till vansinnne och tog sitt liv, börjar han sina efterforkningar runt köpcentrat och dess historia, och innan han vet ordet av det så står han mitt uppe i någonting han längre inte har kontroll över..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0