Filmtips 12 november

Poultryeist: Night of the chicken dead (2006)

Om jag säger Troma vet nog dom flesta vad jag talar om, och här har vi just en film från Tromagänget. När "The American Chicken bunker" öppnar deras nya snabbmats-restaurang på platsen där en gång Tromahawks indianska kyrkogård en gång låg, börjar märkliga saker att ske. En fruktansvärt klockren film som borde ses av ALLA, och det redan ikväll, och för att inte säga för mycket lämnar jag bara dessa rader som teasers och uppmanar er att se den.




Men behind the sun (1988)

En film med uppgiften att berätta "sanningen" om vad som försegick på regemente 731, beläget i det nordöstra Kina, som belägrats av japanerna under första delen av 1900 talet. Deras hat och vrede mot närliggande länder är något man ständigt blir påmind om i denna film, och detta är någonting man inte gärna erkänner eller pratar om ens idag.

För att vända krigslyckan för japanerna, sker forskning kring bakteriella vapen i det topphemliga regemente 731, där kineserna får utstå test efter test med vidrigheter. Detta är INGEN film jag kan rekomendera för er känsliga, då den innehåller  många vidriga och starka scener. Ett perfekt exempel på att människan är född ond och att jorden skulle ha varit ett paradis om vi aldrig hade utvecklats så långt som vi gjorde. Detta är dock en film som borde ses, då den bygger på verkliga fakta som inte borde få begravas i tiden....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0