Musiktips 12 okt

Summoning

Man säger att kärlek aldrig dör, och i detta fall verkar det ligga någonting i det.
Detta är mitt tionde år som stor summoning fantast och lågan brinner fortfarande lika starkt.
Med sex stycken studioalbum (ett till påväg) och diverse mini cds är detta ett band med bred variation trotts den snäva musikstilen; Atmosfärisk blackmetal med Tolkien influenser.
Bandet består av två stycken österrikare som harvat på i det fördolda sedan 1995.
Skivorna varierar mycket i kvalié och uppbyggnad (iaf enligt mig och säkert dom flesta som spenderat några år vid deras sida), men dom lämnar aldrig den fantasyfulla atmosfären och dom medeltida slingorna som kantrar alla deras album.
Vill man ha stenhård blackmetal är detta kanske inte det bästa bandet, men vill man låta sig föras med tillbaka i tiden, och ut på en resa utan slut så är Summonings skivor ett måste.






Då jag just nu befinner mig i en svacka där jag lyssnar på väldigt lite musik, kommer det kanske dröja några dagar mellan mina musiktips, men jag antar att ni klarar er endå. Och bra musik går faktiskt att hitta själv, NI ÄR JU FÖR FAN VUXNA MÄNNISKOR OCH INTERNET ÄR UPPFUNNET

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0