Musiktips 17 okt

Morticia

Deathrock när den är som bäst! (kanske lite väl hårdrockig, men kalas iaf)
Jag är osäker på exakt när dom bildades, men deras debutalbum utkom 1987.
Gruppen härstammar ifrån Minneapolis och följer 45 grave och super heroines  fotspår.
Deras debut album "Mortal fear" är något av en milsten i mitt musikintresse, och den
är något "rockigare" och snabbare än deras andra album " Dead on arrival", släppt  88.
Ryken säger också att dom arbetade på ett tredje album kallat "What sweet music they make". Om detta rykte är sant eller inte låter jag vara osagt.
Helt klart ett band att kolla upp!




The Plague

Ytterligare ett deathrock band som betyder mycket för mig.
Grundat av Margot Day nångång på mitten av åttiotalet i New York.
Bandet släppte deras enda fullängdare "Naraka" 1987 på Immortum records.
Dom spelade tillsammans med många andra liknande band och
fick snabbt en form av kultstatus. (om ryktena stämmer)
Bandets gitarrist och basit spelade efter The plagues splittring i "Mission foundation",
 ett band med starka influenser i den tidiga intrustrimusiken, Alá Ministry och sister machine gun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0