Filmtips 22 Jan

Pumpkinhead (1988)

Vad skulle du göra om din enda son, din enda familjemedlem och den enda som håller dig kvar i livet, en dag blir påkörd och dog? Ed Harley har sitt sätt att handskas med situationen, men frågan är bara om hans val verkligen var det bästa och mest genomtänkta? Genom en häxa får han en förbannelse att vila över de ungdomar som av misstag tog livet av Eds son.
Men när ungdomarna tas en efter en av det monster som häxan sänt efter dom på Eds begäran, börjar han inse vad han gjort. Inte en speciellt obehaglig eller läskig film på något sätt och vis, men en ganska skön rulle att knäppa på en kväll när tristessen ligger som en bakfylla över dig.

Betyg: 6



Knock Knock (2007)

Vad ska man säga här då? En typsik som amerikansk rysare, inte speciellt orginell på något sätt och en av många tusentals rysare som aldrig blev riktigt stor. Men någonting hos filmen fick mig iaf att ta med den här, dock är jag inte själv säker på just exakt vad det var. Filmen handlar som vanligt om ett gäng ungdomar som mördas en i taget, den ena värre efter den andra. Det enda som sammanbinder morden är att sättet offren mördas på går att förknippa med dess fäders yrke.

Den frågan som jag personligen ställer mig är hur en film som Knock Knock inte går direkt upp på biotoppen i de flesta länderna precis som tex Scream gjorde. Men människan ska inte veta allt om livet och dess mysterier, och det är ju jävligt tydligt.

Betyg: 5







Kommentarer
Postat av: ROXY

oh fy, den där knock knock, jag skulle döö ;p

2009-01-24 @ 13:15:44
URL: http://legoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0