FilmVARNINGAR 23 Jan

-//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\--//\\-

VARNING ACHTUNG WARNING
Se INTE dessa filmer

Många av dom filmerna jag väljer att tipsa om här på min blogg är ofta rätt kassa, det medger jag, men dom är endå kassa på ett sånt sätt att det gör dom charmiga. Dagens filmer är däremot så kassa (enligt mig) att dom bara är bedrövliga ,och att se klart dom är som att pissa på ett elstängsel med könet fullt av herepesutslag och bålgetingstick.

The Pumpkin Karver (2006)

Mitt minne har faktiskt förträngt mycket av denna film och därför kan jag inte ge mig in på en djupa beskrivning av handlingen, men det jag minns var ungefär så här;

Jonathan´s (tack imdb) syster Lynn är tillsammans med ett riktigt as till pojkvän, och när han utsätter Lynn för ett hemska skämt går det för långt och det slutar med att Jonathan knivhugger pojkvännen till döds.
Några år senare flyttar / reser Jonathan och Lynn till en liten stad där Lynn har några vänner. Jonathan som alltid varit en halvskadad ung man börjar drabbas av svåra drömmar och förföljelsemani, och han är bergsäker på att det är Lynn´s döda pojkvän som sätter igång med att döda Jonathans nya vänner en i taget.

Betyg: "Like puking on a pile of shit"




Les Cauchemars naissent la nuit (1970)

Även kallad "NIghtmares comes at night"...No shit, när brukar man annars drömma mardrömmar?

En dum jävla film om två stycken exotiska dansöser som inleder en sexuell relation med varandra. Efter en tid börjar en av dom drömma mardrömmar om att hon mördar folk, vill också minnas nått om sexdrömmar också. Ju längre tiden går desto mera levnde känns hennes mardrömmar och snart kan hon inte längre skilja på röm och verklighet. Detta kan ju låta spännande som fan och som nått är värt att kolla upp, men tro mig; DON`T!
Filmen innehåller mest en aslång halvlam strippscen, menlösa diskutioner med en läkare och inte så mycket mer.

Nu var det iofs ett tag sedan jag såg filmen och ljudet var inte speciellt bra, så med bättre ljud eller möjligen med text så kanske filmen inte är lika hemsk, men tro mig; Det jag tror mig minnas om filmen och just har skrivit, ner känns förmodligen mera spännande än filmen i sig.

Betyg: 1



Living Hell (2008)

Även kallad Organizm.
När Frank var liten såg han sin mor döda hans far och sedan ta sitt liv. Men innan hon skjöt sig var hon hygglig nog att rista in en nummer och siffer kombination i sin lille sons handflator. Kombinationen är nummret på ett förvarings rum långt nere i en militärbas. Frank går genom hela sitt liv med vetskapen om att han måste ta sig ner i basen och förstöra det som vilar i dess mörker, innan det bryter sig ut och förstör allt i dess väg, och en dag beger han sig dit..

Om man gillar filmer där halvtaskigt gjorde rötter (?) agerar som the bad guy så detta verkligen en film jag varmt kan rekomendera, men om du är som jag och tycker att det bara är löjligt så håll dig för fan borta från denna skit.
Vill minnas att filmen har två eller möjligen tre bra scener ungefär.

Betyg: 1




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0