Filmtips 3 Mars

Aberration (1997)

Ytterligare en sån där film som är så pass ful, flummig och kass att den blir klockren och ett måste för alla filmkvällar innehållande mer eller mindre alkohol. Anyway, the story goes; Marshall Clark, ett tvättäkta naturfreak samt forskare får i uppdrag att undersöka en plötslig våg av smådjurs död inom ett mindre område. Hans misstankar visar sig vara ren fakta när han träffar Amy som bor i en enslig stuga ute i skogen. Amy tror att stugan är fullproppad med råtter, men det visar sig att det som gömmer sig i skuggorna är allt annat än halvsöta gnagare som bara är ute efter att få tugga på lite inredning...

Jag vet inte riktigt om jag vill avslöja riktigt vad det är dom båda stöter på i stugan, det kan liksom döda hela den flummiga storyn, så jag låter er ta reda på det ist...

Betyg: 5 (En stark femma tom)




Identity (2003)


Antar att många redan sett Identity, men för er som inte gjort det;
Under en kraftig regnstorm isoleras ett flertal personer på en nedgånget motell mitt ute i ingenstans. Till en början tycks slumpen ha fört dessa människor samman, men när det står klart att en av dessa människor är en blodtörstig best som gör allt för att ta död på dom i sin närhet så verkar deras möte vara allt annat än en slump.

jag vet inte rikigt exakt vad det är med Identity, men den har nånting som fick mig att fastna för dig redan från första gången jag såg den. Jag tror nog att många av er som sett filmen kanske inte håller med mig, men för mig så är den guld värd och borde ses av alla som gillar rysare där hjärnan får sig ett träningspass.

Betyg: 6








Kommentarer
Postat av: 1000hemsidor

Vi har nu lagt upp din blogg hos oss och förväntar oss en tillbakalänk från dig. Ser vi inte att du länkar till oss tar vi bort dig. Vi hoppas att du får fler nya besökare:)



/Crew 1000hemsidor

2009-03-03 @ 13:35:34
URL: http://tusenhemsidor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0