Filmtips 4 Mars

Zombie flesh eaters 1 &2 (1979)(1988)

Kultfilm när den är som bäst! Jag antar att ingen zombiefantast har missat Zombie flesh eaters, eller zombie 2 som den också kallades. Men det märkliga enligt mig är att del två inte alls har fått samma uppmärksamhet som den första filmen.. Synd och skam kan jag bara säga, och till er som sett den och tycker att den är skit och borde inte få kallas för zombie flesh eaters säger jag bara FUCK YOU, and have a nice day

Lite kort om handlingen i filmerna;
En sökaktion på en tropisk ö tar en märklig vändning när dom inblandade träffar Dr. Menard som desperat söker efter källan och botemedlet mot den sjukdom som förvandlar öborna till levande döda.. Thats about it

Tvåan skiljer sig inte speciellt mycket ifrån ettan;
Efter en misslyckad terroristaktion innehållande kemikalier bränns en kropp som kommit i direkt kontakt med kemikalien i fråga. Och självfallet så sprider sig "sjukdomen" via luften och drabbar dom boende på ön som självklart förvandlas till någon form av levande döda.

Betyg: 6 till båda

 


Feast (2005)


Vad får man om korsar "From dusk til dawn", "Alien" och "Pumpkinhead"?
Man får Feast och inget annat. Filmen utspelar sig precis som "From dusk til dawn" på en bar mitt ute i öknen. Enda skillnaden här är att odjuren inte finns mitt ibland dom utan kommer ifrån öknens dystra landskap. Kaos utbryter när människorna i baren inser att dom är fast, och enda sättet att överleva är att fatta närmaste tillhygge och slåss för sitt liv.

Inte speciellt djup handling, men det är inte heller man väntar sig av en film innehållande monster som ser ut som en korsning mellan varelsen i "Pumpkinhead" och en alien ur just "Alien".

Betyg: 7
(måste erkänna att filmen är rätt roande)



Kommentarer
Postat av: Nicke

zombie flesh eaters ^^ mysfilm

2009-09-17 @ 18:26:28
URL: http://leadfed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0