Filmvarningar 5 Mars

Swarmed (2005)

Hahaha, för att vara en film ifrån mitten på 2000 talet är den så ful att det är skrattretande. Effekterna ser ut som något som E-type kan tänkas ha använt sig av i någon av hans tidigaste musikvideos. Storyn är dum och skådisarna hemska.

Any way, filmen handlar en forskare som av misstag lyckas tillverka ett gift som gör getingar aggresiva istället för att döda dom. SJälvfallet är han också superbra polare med en skadedjursbekämpare och förser honom gärna med nya och kraftfulla gift för att ta död på flygfän. Jag antar att jag egentligen inte behöver säga mera om handlingen då den är furktansvärt uppenbar, men jag gör det iaf;

 Det nya giftet tas självklart av "misstag" och stadens alla getingar blir supergiftiga och aggresiva, ett enda stick leder genast till döden. I staden ska även just den dagen hållas en stor grilltävling, och som vi alla vet så älskar getingar att sabba grillpartyn.

Betyg: Spark i testiklarna


(svar JA, det är en geting som ÄTER upp hans öga)

The curse of the headless horseman (1974)


Nu tänker säkert många av precis samma tanke som jag tänkte jag när jag först fick höra talas om filmen; "WOW! En film med ett så bra namn kan ju inte vara annat än klockren". Lessen att säga det, men filmen är skit.

Blotta tanken på att jag köpte en filmbox innehållande 100 filmer just för att komma åt just denna är skrattretande, men som tur är så är man ju inte kräsen och jag har iaf 99 andra filmer att njuta av.

I början av filmen får vi reda på att en duell har ägt rum mellan inte mindre än åtta stycken revolvermän. Duellen ska ha slutat med att alla dog och en förbannelse föddes då av någon anledning. På just denna ranch ska det många år senare byggas nått slags spektakel (minns inte vad och varför), men en massa människor börjar härja runt på gården och det visar sig redan första natten ranchen är hemsökt av "the headless horseman", som man tror ska vara asgrym, men även där blir man besviken då han enbart rider runt skrattande och stänker blod på folk med sitt avkapade huvud. De stackare som får hans blod på sig råkar mycket snart ut för en olycka och dör.

Betyg: 1
(En etta för att filmen förmodligen är askul att kolla på om man är packad)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0